Monday, September 19, 2016

Nak Kumpul Emas Fikir 10 Kali...

Entri #36: Nak Kumpul Emas Fikir 10 kali...
Teks: Noor Azila Mohamad (powergoldpaka)
Sumber: Group Bahtera Emas 24K - Pn Suhana
Foto: Google Images






Nak kumpul emas fikir 10 kali.. 💁🏻💁🏻

Dulu saya pun mcm tu. Orang ajak saving emas, reaksi saya "Nak makan pon tersekat-sekat. Ni kan pulak nak beli emas".

Tapi lama2 fikir, "Apa aset yang saya ada di usia saya sekarang??"

Nak beli rumah or tanah tak mampu lagi. Kereta?? Kereta tak boleh dipanggil aset sebab makin tahun harga kereta makin turun. Dah habis bayar kereta dah tak ada nilai pun kereta tu. Mungkin nilainya tinggal RM10k padahal beli dulu RM60k. So.. sia2 je.

Emas?? Ya emas.. Nilai emas makin lama makin naik setiap tahun. Dulu tak tahu pon emas ni boleh beli sekecil2 0.5gram. Selalu fikir emas mesti barang kemas yang harganya beribu2 tu. Mana nak cekau duit beli emas beribu2 tu. Bila diperkenalkan dan join Powergold barulah tahu yang kita boleh beli emas serendah 0.5gram dlm bentuk goldbar, syiling emas atau dinar.

Satu2 nya aset yang mudah dijual sedikit demi sedikit bila ada kecemasan dan saya boleh beli emas ikot kemampuan saya.

Andai kata saya masih fikir negatif tak nak mulakan simpanan emas saya dari Februari lepas, maka saya tak punya apa2 aset utk diri sendiri dan anak untuk masa depan.

Alhamdulillah sekarang dah boleh disiplinkan diri. Kadang2 kita rasa duit kita habis. Tapi hakikatnya emas itulah duit yang kita dah tukar menjadi aset dan kita boleh jual bila kecemasan dan di mana saja even di luar negara.


 "Jom Simpan EMAS" - 1Bulan 1Gram 1Keluarga

Berminat untuk tahu lebih lanjut atau inginkan bimbingan???

Hubungi saya: 
Noor Azila Mohamad
Email: noorazilamohamad@gmail.com
Sms/Whatsapp: 0192989202

No comments:

Post a Comment